SEARCH & REKRUTTERINGSTJENESTER · KONGSBERG

Customer IT Support, Rodenstock Norge AS

Customer IT – Support

Om Rodenstock

Rodenstock Group er en global innovasjonsleder innen øyehelse og en stor produsent av brilleglass og innfatninger

Som et medisinsk teknologiselskap og stor produsent av brilleglass og innfatninger, står Rodenstock for tysk ingeniørkunst av høyeste kvalitet. Spesielt innen brilleglass kan Rodenstock skilte med en rekke banebrytende innovasjoner og markedsledende teknologier, og står for en ny generasjon individuelle brilleglass med filosofien B.I.G. VISION™ FOR ALL. Rodenstock innehar over 530 patenter og har registrert ytterligere 200 søknader for teknologiske innovasjoner innen optikk og brilleglass.

Selskapet ble grunnlagt i 1877 og har hovedkontor i München. Rodenstock sysselsetter rundt 4700 mennesker over hele verden, og er representert av salgskontorer og distribusjonspartnere i mer enn 85 land.

Rodenstock Norge AS holder til på Kongsberg i moderne lokaler. Vi er en totalleverandør til det optiske markedet i Norge med betydelige markedsandeler. Vi har tre forretningsområder; brilleglass, innfatninger og instrumenter. Rodenstock Norge er et heleid datterselskap av Rodenstock Group, og er en salgs-, markeds- og serviceorganisasjon. I tillegg har vi verksted for sliping av glass og montering av briller til våre kunder, samt reparasjoner av instrumenter.

Om stillingen

Stillingen som Customer IT er en etablert stilling. Du vil ha hovedansvaret for at vår software ute hos kundene fungerer optimalt og er oppdatert. I tillegg vil du ha ansvar for at instrumenter knyttet til våre glass blir installert og fungerer best mulig. Du vil også ha ansvar for innkjøp, levering, installering, fakturering og support på produkter knyttet til ditt område. Dette innebærer også regelmessig kontakt og møter med vårt hovedkontor. Stillingen har en aktiv rolle i salgsteamet, og du vil til tider også være fysisk ute hos våre kunder. 

Stillingen rapporterer til salgs-og markedsdirektøren.

Primære arbeidsoppgaver

  • Datateknisk support til våre kunder
  • Aktiv support til våre selgere
  • Fjernsupport på våre kundesystemer
  • Kundeoppfølging og relasjonsbygging
  • Prosjektarbeid
  • Bidra til intern kompetanse og faglig kontakt med vårt hovedkontor
  • Bistå vår interne IT-avdeling

Kvalifikasjoner

  • Ha teknisk og datateknisk forståelse og interesse
  • Er systematisk og serviceorientert
  • Selvstendig og liker å ta eget initiativ
  • Interesse for optisk bransje er en fordel 
  • Ha førerkort klasse B
  • Kommuniserer godt på norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig
  • Fleksibel og samarbeidsvillig
  • Godt kjent med Office. Erfaring med ERP-systemer er en fordel, men ikke et krav
  • Ha plettfri vandel

Vi tilbyr

  • 100 % fast stilling
  • Gode utviklingsmuligheter
  • Et godt arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere
  • Konkurransedyktige betingelser og pensjonsordning
  • Et vekstfokusert, innovativt og fagkompetent selskap

Noe reisevirksomhet må forventes.

Søknadsfrist 23. januar 2023
Vi jobber med løpende utvalg. Søk derfor så snart som mulig!

Hvis du har spørsmål angående denne rekrutteringen, ta kontakt med
Rolv Brudal, Senior Manager, på rb@hudsonnordic.com / +47 47 35 13 93 

Customer IT Support Rodenstock Norge AS – Kongsberg