Du som kandidat får presentert stillinger som er relevante for deg. Ved å akseptere sporing fra oss, øker sannsynligheten for at du ser stillinger som er relevante for deg. Formålet med våre målinger er å gi våre kunder nødvendig informasjon om relevans og effekt av annonseringen.
Godta alle informasjonskapsler eller endre innstillinger?
SpareBank 1 SR-Bank er et finanskonsern for hele Sør-Norge, med hovedkontor i Stavanger og røtter i flere lokale sparebanker i Rogaland. SpareBank 1 SR-Bank er Norges nest største norskeide bank, og er til stede i lokalmiljøene der vi møter folk og bedrifter.
Vi søker en strategisk og kommersiell leder til å lede utviklingen av attraktive og lønnsomme produkter, tjenester og konsepter til personkundene. Personmarkedet er vårt største segment og Direktøren vil ha ansvar for å drive frem vår strategi knyttet til kundetilbud og vårt produkttilbud. Rollen leder arbeidet med å levere verdiforslag, produkter og tjenester til personmarkedskundene. Dette arbeidet er svært sentralt for konsernets evne til å levere vekst og sterke kunderelasjoner.
Hva går rollen ut på?
Rollen inngår i divisjonen Marked, Innsikt og Kunde (MIK) og rapporterer til Konserndirektør for MIK. Hovedinnholdet i arbeider er å lede utviklingen og forvaltningen av kundetilbudet til personkundene. Direktør for Kundetilbud Personkunde leder et sterkt fagmiljø med produktsjefer og andre tunge fagroller knyttet til konsernets tjenester og konsepter. Rollen skal sikre at den riktige utviklingen av produkter og tjenester skjer i samspill med kundedivisjonene, teknologimiljøet og samarbeidspartnere i Sparebank 1-alliansen. Rollen er det strategiske bindeleddet mellom forretningsdivisjonen MIK og personmarkedsdivisjonen og rollen inngår derfor også som en del av ledergruppen til bankens privatmarkedsdivisjon.
Du har ledererfaring fra å lede større fagmiljø innen produkt og tjenesteutvikling.
Du er forretningsorientert og strategisk og forstår hva som skal til for å skape gode kundeopplevelser og et attraktivt tilbud til våre kunder.
Du er en pådriver som motiveres av å utvikle mennesker og organisasjon og å drive frem nye måter å jobbe på og innovative nye tilbud til kundene våre.
Du er glad i folk og evner å kommunisere og forankre retning på tvers av ulike fagmiljøer og til ulike nivåer i organisasjonen.
Som direktør for kundetilbud personkunde vil du få et stort ansvarsområde, og du vil få en unik mulighet til å lede utviklingen av kundetilbudet som SpareBank 1 SR-Bank tilbyr i privatmarkedet for å skape konkurransekraft, vekst og økt kundeverdi.
Med deg på reisen vil du ha et konsern i ryggen som består av over 1500 engasjerte og kompetente medarbeidere. Vi legger vekt på inkludering, trivsel og samhandling på arbeidsplassen, og heier på hverandre slik at vi når våre ambisiøse mål sammen.
I tillegg har SpareBank 1 SR-Bank et stort samfunnsengasjement og vil bidra til bærekraftig vekst og utvikling i våre nærområder.
Vi har gode rammer for fleksibilitet, men mener at magien og kulturen lages sammen på kontoret. Hovedarbeidssted for rollen er Stavanger, men noe reising må påberegnes.
Hvem ser vi etter?
Vi ser etter erfaren leder med sterk kommersiell teft strategisk forretningsforståelse, og sterk gjennomføringsevne.
Du er en lagspiller og en nettverksbygger som bygger tillit, som ser verdien av et godt samarbeid internt og eksternt. I tillegg er du proaktiv, strukturert og løsningsorientert med høy gjennomføringsevne.
Samtidig har du erfaring med å omforme strategi til handling og er flink til å lede fagmiljø og utvikle tunge fagspesialister. Du har også flere års erfaring som personalleder og motiveres av å utvikle andre.
I tillegg er det en stor fordel om du kan huke av de fleste av disse punktene:
SpareBank 1 SR-Bank skal gi kraft til vekst og utvikling.
Visjonen, hensikten og verdiene til SpareBank 1 SR-Bank er avgjørende for retningen konsernet, ansatte og kulturen skal utvikle seg. Hos oss er dette fundamentet for alt vi gjør, både i hverdagen og på lengre sikt.
SpareBank 1 SR-Bank sin hensikt er å gi kraft til vekst og utvikling. I over 180 år har vi vært på vei mot dette målet. Vi bidrar til å utvikle lokalsamfunn og byer i våre markedsområder gjennom å hente inn og videreformidle kapital.
Vi flytter hele tiden gjerdestolper og utvider området vi kaller vår region og vårt markedsområde.
Hele vår organisasjon, uansett hvor du møter oss, skal sette kunden først. Det er avgjørende for å oppnå vår visjon om å være kundens førstevalg. Det er en posisjon vi må gjøre oss fortjent til på nytt hver eneste dag.
SR-Bank skal være en skikkelig bank med en høy etisk standard. Verdiene våre setter rammer for hvilke holdninger vi skal ha i organisasjonen vår. De skal brukes i vanskelige beslutninger og etterleves i arbeidshverdagen.