Er magefølelse den største fienden i rekruttering?

Mange har en tendens til å stole på magefølelsen når de skal velge hvordan stillingen skal profileres. Man tror man vet hvor de rette kandidatene finnes, hvordan de tenker og hva som motiverer dem. Magefølelsen kan imidlertid være misvisende og ofte viser data noe helt annet enn magefølelsen!

Noen selskaper bruker faktisk store summer på annonsering i kanaler som egentlig ikke er relevante for målgruppen de prøver å nå. Dette kan skyldes en rekke faktorer – for eksempel at man antar at kandidatene bruker visse kanaler, eller at man bare følger gamle vaner.

Her kommer innsiktsdata inn i bildet. I stedet for å stole på magefølelse og antagelser, gir dataene oss en mer faktabasert tilnærming til rekruttering. Innsiktsdata handler om å forstå hvor stillingen bør profileres og hvilket annonsebudsjett som bør brukes i mediene/kanalene. 

Ved å bruke data kan vi gjøre smartere valg og sikre at stillingsannonser når de riktige menneskene – ikke bare de som tilfeldigvis er på utkikk.

Er du klar for å gjøre rekrutteringen din datadrevet?

Fyll ut skjemaet under så avtaler vi tidspunkt for en gjennomgang. 

Adresse og annen info

Moloveien 8, 8003, Bodø
T: 75 50 49 00
E: Post@frantz.no

Er magefølelse den største fienden i rekruttering?