Vi søker etter

Kommunikasjonsrådgiver med særlig ansvar for sosiale medier

This is NTNU

NTNU er et breddeuniversitet med en teknisk-naturvitenskapelig hovedprofil og et tyngdepunkt
innen profesjonsutdanning. Universitetet er lokalisert i tre byer med hovedsete i Trondheim.

På NTNU jobber 9 000 ansatte og 42 000 studenter med å skape kunnskap for en bedre verden.

 

Om stillingen

NTNU har ledig en 100% fast stilling som rådgiver/seniorrådgiver ved Kommunikasjonsavdelingen med særlig ansvar for NTNUs overordnede sosiale medier-kanaler.

Er du innovativ, digitalt i front og teknologisk på? Vi søker deg som har en genuin interesse for sosiale medier, som er strategisk og utviklingsorientert og som kan vise til gode resultater. Vi ser etter deg som stadig jakter forbedring, er rå på digital synlighet og som vil bidra til å styrke NTNUs tilstedeværelse i sosiale medier. Er du i tillegg god på å bygge nettverk og liker en hektisk og variert arbeidshverdag, da ønsker vi å ha deg med på laget.

Du får en sentral rolle i kommunikasjonsarbeidet ved NTNU og vil være en del av avdelingens nyhetsredaksjon. Du vil være med å utvikle, koordinere og aktivt produsere innhold i en rekke kanaler, både internt og eksternt, rettet mot ulike målgrupper.

Om Kommunikasjonsavdelingen
I Kommunikasjonsavdelingen jobber det dyktige folk som brenner for kommunikasjonsfaget og for NTNU. Vi sitter i åpent landskap, hvor det er høyt under taket og stort engasjement. Vi har nylig omorganisert oss i autonome lag for å kunne jobbe mer smidig og tettere på kjernevirksomheten

Stillingen rapporterer til gruppeleder og inngår i nyhetsredaksjonens vaktordning.

Arbeidsted: Trondheim.

Arbeidsoppgaver

  • Bidra til å styrke NTNUs strategiske satsinger gjennom sosiale medier
  • Bidra til kunnskapsbasert videreutvikling av innhold og bruk av ulike kanaler
  • Være pådriver i NTNUs SoMe-nettverk og koordinere på tvers av enheter og kanaler
  • Gi kommunikasjonsfaglige råd, foreslå og gjennomføre aktiviteter
  • Overvåkning, statistikk og analyse
  • Jobbe både strategisk og operativt med idé- og konseptutvikling
  • Produksjon og publisering av engasjerende og relevant innhold

Kvalifikasjonskrav

  • Relevant utdanning fra universitet eller høyskole, minimum tilsvarende bachelornivå. Lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet. For seniorrådgiver kreves mastergrad.
  • Solid erfaring med ansvar for og innholdsproduksjon til sosiale medier-kanaler  
  • God kunnskap om bruk av visuelle virkemidler for å forsterke budskapet
  • Gode analytiske ferdigheter og erfaring med bruk av statistikk og verktøy for å måle effekt
  • Relevant erfaring med strategisk kommunikasjon 
  • Meget gode kommunikasjonsferdigheter skriftlig og muntlig, på norsk og engelsk

Ønskede kvalifikasjoner

  • Nyhetsteft og god organisasjonsforståelse
  • God målgruppe- og kanalforståelse og vet hva slags innhold som treffer i hvilke kanaler
  • Erfaring med digital markedsføring
  • Solid erfaring med video- og bilderedigering
  • God kunnskap om universell utforming av innhold til sosiale medier

Personlige egenskaper

  • Du er en utpreget lagspiller, god på å motivere og bygge nettverk
  • Du er selvstendig og trygg i rådgiverrollen
  • Du er initiativrik og løsningsorientert
  • Du er kreativ og nysgjerrig på nye løsninger
  • Du har høy arbeidskapasitet og solid gjennomføringsevne

Ved vurdering av den best kvalifiserte, skal det legges vekt på utdanning, erfaring og personlig egnethet, samt motivasjon for stillingen. 

Vi tilbyr

  • Et stort faglig kommunikasjonsnettverk på tvers av enhetene i organisasjonen
  • Spennende oppgaver og muligheter for faglig utvikling
  • Åpent og inkluderende arbeidsmiljø med dyktige og engasjerte kolleger
  • Fleksibel arbeidstid, gode velferdsordninger og gode låne-, forsikrings- og pensjonsordning i  i Statens pensjonskasse

Lønn og vilkår

I stillingen som rådgiver (kode 1434) eller seniorrådgiver (kode 1364) vil du normalt lønnes fra brutto kr 543 500 til kr 702 100 pr. år, avhengig av kvalifikasjoner og ansiennitet. Fra lønnen trekkes 2 % lovfestet innskudd til Statens Pensjonskasse.

Ansettelsen blir gjennomført etter prinsippene i statsansatteloven, og lovverk som regulerer eksport av kunnskap, teknologi og tjenester. Etter ansettelsen må du påregne at det kan skje endringer i arbeidsområdet.

Generell informasjon

NTNUs personalpolitikk vektlegger likestilling og mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, funksjonsevne, hull i CV eller kulturell bakgrunn.

Som ansatt ved NTNU må du til enhver tid rette deg etter endringer som utviklingen i faget medfører, og de organisatoriske endringer som vedtas.

I henhold til offentleglova kan navn, alder, stillingstittel og bostedskommune bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli oppført på offentlig søkerliste. 

Har du spørsmål om stillingen kan du ta kontakt med gruppeleder Jakobe Juul, mobil: 911 40 812, e-post: jakobe.juul@ntnu.no  eller Christel Vindenes, mobil: 97518250, e-post: christel.vindenes@ntnu.no.

Søknaden med alle vedlegg sendes elektronisk via Jobbnorge.no. Dersom du inviteres til intervju må du ta med bekreftede kopier av attester og vitnemål. Merk søknaden din med referansenummer: NTNU nr. 55/21.

 Søknadsfrist: 29.08.2021

NTNU - kunnskap for en bedre verden

NTNU – kunnskap for en bedre verden

Ved NTNU, Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, skapes kunnskap for en bedre verden og løsninger som kan forandre hverdagen.

Kommunikasjonsavdelingen

Kommunikasjonsavdelingen har det overordnede ansvaret for offisiell, intern og ekstern kommunikasjon ved NTNU. Våre oppgaver spenner fra forskningsformidling og markedsføring til lederstøtte, nettsideutvikling og alumnivirksomhet. Vi jobber både praktisk og strategisk. Du finner oss i Trondheim (Gløshaugen og Dragvoll), Gjøvik og Ålesund. Kommunikasjonsavdelingen er en avdeling i Fellesadministrasjonen.

Søknadsfrist

29. august 2021

Kommune

Trondheim

Omfang

Heltid

Varighet

Fast

Arbeidssted

Trondheim

Kommunikasjonsrådgiver – NTNU – Jobbnorge