Du som kandidat får presentert stillinger som er relevante for deg. Ved å akseptere sporing fra oss, øker sannsynligheten for at du ser stillinger som er relevante for deg. Formålet med våre målinger er å gi våre kunder nødvendig informasjon om relevans og effekt av annonseringen.
Godta alle informasjonskapsler eller endre innstillinger?
Vi søker akkurat deg som ønsker å utgjøre en forskjell i arbeidet med barn, unge og deres familier.
Søknadsfrist: 21. februar 2024
Velkommen til deg som ønsker å bidra i arbeidet med utsatte barn, unge og deres familier, og som ønsker å bidra til en fortsatt utvikling av Vesterålen barnevern.
Vesterålen barnevern er Nord-Norges tredje største barneverntjeneste med 37 årsverk. Vi har en god blanding av unge ansatte og ansatte med lang erfaring og stort engasjement. Tjenesten er organisert i ulike team, med egen advokat og eget ressursteam med familieveiledere som jobber etter evidensbasert metodikk. Vesterålen barnevern har gjennom flere år levert gode resultater med tanke på lovkravene knyttet til arbeidet. Vesterålen barnevern har fokus på å finne gode løsninger for barn i deres familie og nettverk, blant annet gjennom utstrakt bruk av nettverksbasert undersøkelsesmetodikk og Familieråd. De ansatte jobber godt og målretta for å oppfylle tjenestens hovedmål. Se gjerne hjemmesida vår vestbv.no
En barnevernkonsulentstilling med oppmøtested Andenes, de andre etter avtale.
Vi har to ledige stillinger som kontaktperson/saksbehandler med hovedoppgaver i forhold til undersøkelse av bekymringsmeldinger og iverksetting og oppfølging av hjelpetiltak.
Stillingens ansvarsområde:
Kvalifikasjonskrav for stillingene:
Stillingens ansvarsområde:
Kvalifikasjonskrav:
Oppgavene som er opplistet, er ikke fullstendige.
Det må regnes med en del reising og ettermiddagsjobb knyttet til alle stillingene.
Personlig egnethet vil bli særlig vektlagt i stillingene, med fokus på evnen til relasjonsbygging, selvledelse og målretta arbeid. Sertifikat er en forutsetning for ansettelse.
Da barnevernet er en sterkt kvinnedominert sektor oppfordrer vi spesielt menn til å søke stilling hos oss, jfr. kommunens “Handlingsplan for likestilling og mangfold”.
Vi tilbyr:
Nærmere opplysninger kan fås ved å kontakte barnevernleder Kari Mortensen på telefon 97 99 38 08 eller avdelingsleder Sissel Pedersen, tlf. 90 60 63 98.
Tilsettingsvilkår
Arbeidstakere tilsettes i Sortland kommune etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Ved tilsetting må det leveres politiattest ikke eldre enn 3 måneder.
Generelt
Med utgangspunkt i politisk vedtatt “Handlingsplan for likestilling og mangfold” oppfordrer Sortland kommune alle kvalifiserte kandidater til å søke stilling i kommunen, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming og nasjonal eller etnisk bakgrunn. Sortland kommune er IA-bedrift, og vil ved eventuell ansettelse av søkere med redusert funksjonsevne bidra til å legge forholdene til rette.
Vi gjør oppmerksom på at navnet på en søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønsker du å unnta søknaden offentlighet, må du skrive en begrunnelse, jf. Offentleglova § 25, andre ledd. Du finner et eget felt i søknadsskemaet for dette. Vi gir deg beskjed dersom ønsket ikke kan tas til følge.
Søknad sendes
Sortland kommune benytter elektronisk søknadsprosess. Vi ber deg skrive en søknad, og laste opp attester og vitnemål.
Arbeidsansiennitet er grunnlag for lønnsfastsettelsen i et jobbtilbud. Ved behov for hjelp med registrering og utfylling av søknad, ta kontakt med vår HR-avdeling på tlf. 76 10 90 00 eller e-post hr@sortland.kommune.no.
Velkommen som søker!