I nærings- og samfunnslivet dukker det med jevne mellomrom opp retningslinjer og teorier som blir populære og som “alle hiver seg på”. Veldig ofte følger det med et buzzword for tidens trend og ordet brukes flittig på tvers av fagområder og bransjer.
Det hotteste buzzwordet akkurat nå er datadrevet. Alt og alle skal være datadrevet. Du kan sette ordet foran hvilket som helst av disse andre ordene og du vil få treff om du googler det: Organisasjon, samfunn, hverdag, innovasjon, økonomi, salg, HR, utvikling, markedsføring. Lista er mye lengre.
Det fine med buzzwords er at de kan brukes for å gi mottakeren en pekepinn på hva man snakker om. Men buzzwords misbrukes litt for ofte i et forsøk på å imponere andre. I likhet med verdier og strategier, blir datadrevet ofte bare et ord på papiret.
Jeg vil gjerne gi deg en innsikt i hvilket innhold vi i Frantz besitter og hva vi mener når vi sier at kandidatsøket ditt bør være datadrevet – i alle ledd.
Hos oss er sitter datadrevet kandidatsøk i ryggmargen og er en del av vår kultur. Vi liker å nerde med tall og analyser, se hvordan IT-systemer kan snakke sammen, koble sammen eksisterende teknologi, utvikle ny teknologi og hele tiden bli bedre. Vi vurderer hele tiden hvordan vi kan få en optimal symbiose mellom tech og human touch (to ekstra buzzwords der, altså).
Teknologien vår er heleid av oss, utviklet av spesialister med flere tiårs erfaring og spisskompetanse på stillingsannonsering, markedsføring og IT. Frantz Tech er laget for stillingsmarkedsføring – ikke produktmarkedsføring – og fungerer på tvers av alle digitale kanaler/flater – ikke bare i begrensede medieunivers.
Datadrevet kandidatsøk handler om at de riktige menneskene skal se den ledige stillingen din. Gjennom strukturert datafangst, analyse, innsikt og gjenbruk sørger vi for at du har grunnlaget til å ta faktabaserte beslutninger fortløpende – og ikke baserer stillingsmarkedsføringen din på intuisjon, magefølelse og personlig erfaring.
Se på disse delkonklusjonene fra analyser som er gjort på tvers av bransjer og fagområder:
Tenker du over dette når du setter kampanjeperiode og søknadsfrist, avgjør hvor mye du skal bruke på markedsføringen, definerer målgruppe og avgjør hvordan du skal optimalisere kampanjen og forvalte annonsebudsjettet ditt?
Datadrevet kandidatsøk hos Frantz betyr at vi gjennomgående utnytter datapunkter og effektmålinger for å:
Vi passer på kampanjen din og deler løpende oppdaterte resultater gjennom en sanntids innsiktsrapport slik at du kan ta datadrevne beslutninger gjennom hele kampanjeperioden.
Hos oss er datadrevet kandidatsøk ikke et buzzword uten innhold, men et essensielt verktøy for å nå ut til drømmekandidaten din.
Vil du vite mer om datapunktene og analysene vi gjør?
Fyll ut skjemaet under så sender vi deg en rapport med noen av våre siste analyser. Det er selvsagt helt uforpliktende og kostnadsfritt å få rapporten.
RAGNHILD GEIRSDATTER NORDVIK
chief operating officer