REKRUTTERING UTEN SYNSING:
VI GJØR REKRUTTERING DATADREVET

Vi gir deg muligheten til å ta datadrevne valg for hvor stillingen din skal profileres og for annonsebudsjettet. Ved å bruke Frantz gir du stillingen din en kickstart ved å eksponere den for potensielle kandidater som allerede har vist interesse for lignende stillinger.

NORGES ENESTE ØKOSYSTEM FOR DATADREVET FANGST AV PASSIVE KANDIDATER

TA DEL I GULLET
Kickstart profileringen av din stilling på 1-2-3. Fyll ut feltene under og test kraften i Frantz.

SOM EN EFFEKTPAKKE BØR FUNGERE

Åtte gode grunner som gir deg fortrinn, hver gang:

BRUK OSS PÅ 2 MÅTER.
VELG SELV, ELLER LA DATA GJØRE JOBBEN.

DATADREVET AUTOKAMPANJE 

Gir stillingen din en rask boost i de største sosiale kanalene – Facebook, Instagram og Messenger.
Du får en datadrevet 14-dagerskampanje i Meta-universet som garanterer at kandidatene du søker etter får sett stillingen din.

Du får også nyte godt av våre unike datapunkter på passive kandidater.

PREMIUMKAMPANJE

Skreddersydd profilering av stillingen din der data styrer hele prosessen. Du får datadrevet budsjettforslag, –medievalg og –optimalisering. Stillingen(e) eksponeres mot våre unike datapunkter innen bransjen du rekrutterer til og du får detaljert innsikt i hvordan kampanjen din leverer fra start til slutt.

Alt du trenger å gjøre er å sende oss stillingen – data ordner resten!

SÅ ENKELT KOMMER DU I GANG.

Å bruke våre løsninger krever ingen tidkrevende tekniske integrasjoner. Du får en plattform som gir deg alt du trenger av tekniske løsninger, på en brukervennlige måte.

Ønsker du en hybrid? Null stress, vår API tillater et skreddersydd oppsett.

Prøv oss gjerne. Ingen arbeidsgiver er for stor, ingen for liten. Her behandles alle likt, og får samme kvalitet og fordeler av teknologien vår – uansett nivå på engasjement eller antall kampanjer.

Den eneste store gevinsten du har ved å bruke Frantz sin løsning er forspranget du får over konkurrentene dine.

Nordens ledende målrettningsteknologi for rekruttering.

FAKTA OM FRANTZ

0 %
Økt annonseeffekt
0 %
Økt trafikkvalitet
0 %
Økt konverteringsrate
0 %
Lavere konverteringskostnad

TEKNOLOGI
SOM INGEN ANDRE

I mer enn 10 år har vi arbeidet med å digitalisere og automatisere kandidattilfanget og vi er stolte av å ha utviklet Nordens ledende mediekjøpsplattform for rekruttering.

Kort fortalt har vi bygget et økosystem for fangst av ferske datapunkter slik at du som skal rekruttere allerede fra starten av når ut til potensielle kandidater som allerede har vist interesse for en lignende type stilling.

Vi er med dette den eneste mediekjøpsplattformen som er bygget dedikert for rekruttering.

TEKNOLOGI
SOM INGEN ANDRE

I mer enn 10 år har vi arbeidet med å digitalisere og automatisere kandidattilfanget og vi er stolte av å ha utviklet Nordens ledende mediekjøpsplattform for rekruttering.

Kort fortalt har vi bygget et økosystem for fangst av ferske datapunkter (kun data fra siste 90 dager) slik at du som skal rekruttere allerede fra starten av når ut til potensielle kandidater som allerede har vist interesse for en lignende type stilling.

Vi er med dette den eneste mediekjøpsplattformen som er bygget dedikert for rekruttering.

I tillegg til å identifisere relevante kandidater, gir Frantz Tech en innsikt i hva kandidatene gjør etter de har sett stillingen i sosiale medier eller på nettsteder og i nettaviser.

Innsiktsdata analyseres og benchmarkes mot tilsvarende kampanjer mot samme målgruppe. Resultatene brukes til å optimalisere kampanjer og sikre at kundens annonsebudsjett forvaltes optimalt – i en perfekt symbiose mellom automatiserte prosesser og en menneskelig faktor.

HVORDAN FUNGERER TEKNOLOGIEN?

INNSAMLING AV DATAPUNKTER

Teknologien vår samler inn ferske datapunkter fra de siste 90 dagene på potensielle kandidater som aktivt har vist interesse for stillinger i en gitt bransje.

Dette betyr at du, allerede fra start, rekrutterer blant kandidater som allerede har vist interesse for en lignende type stilling som den du skal rekruttere til – du øker med dette sjansene for en mer treffsikre profilering av stillingen.

DATADREVET BUDSJETTFORSLAG

Basert på innsiktsdata fra lignende stillinger gir vår teknologi deg et datadrevet budsjettforslag.

Dette gjør at du slipper å sette annonsebudsjett basert på synsing og magefølelse – du får et datadrevet budsjettforslag ut fra hva som gir best effekt for lignende stillinger.

DATADREVET MEDIEVALG

Innsiktsdata gir et svar på hvilke sammensetting av medier og kanaler som har gitt best effekt for stillingen du skal rekruttere til. 

Dette gir deg muligheten til å ta avgjørelser på hvilke medier og kanaler stillingen din skal profileres i basert på fakta, ikke synsing og magefølelse.

INNSIKT & DATADREVET OPTIMALISERING

Vi samler inn innsiktsdata på hva potensielle kandidater gjør inne på landingssiden hvor stillingsteksten er. Innsiktsdata analyseres og benchmarkes opp mot tilsvarende kampanjer mot samme målgruppe og resultatene brukes til å optimalisere kampanjer for å sikre best mulig effekt fra profileringen av stillingen.

KUNDER & CASER SOM FORTELLER ALT

Treffsikker på de minst tilgjengelige kandidatene

Ifølge Jannicke Martinsen, daglig leder i Orion Search, er Frantz det verktøyet som hentes fram når de virkelig vanskelige kandidatene skal nås.

Med mer enn femten års erfaring fra bransjen har Martinsen rukket å gjøre seg erfaringer med de fleste tilgjengelige metodene og verktøyene som vanligvis brukes når en stilling skal besettes. De siste par årene har hun brukt Frantz – særlig når hun skal nå en spesiell type kandidater: 

– Vi ser at Frantz er særlig verdifullt på den typen stillinger hvor det er veldig vanskelig å finne kandidatene. 

De beste kandidatene er ofte ettertraktet og oppsøker ikke stillingsportaler, så skal man nå dem, må man komme til dem.

Ifølge Martinsen er det gjerne spesialiststillinger eller tunge lederstillinger som er de vanskeligste å finne gode, kvalifiserte kandidater til. De beste kandidatene til disse stillingene er ofte ikke på utkikk etter ny jobb, noe som gjør det vanskelig å nå dem med de  tradisjonelle annonseverktøyene eller på flatene man ellers bruker i kandidatjakten. Det er i slike situasjoner at Frantz blir brukt og virkelig kommer til sin rett:

– Selv om vi ikke får mange søkere da, så når vi de vi ønsker – og når vi følger opp i etterkant da kommer vi i dialog med de riktige menneskene.

Det resulterer i flere kvalifiserte søkere.

Bruk av riktig teknologi ga mer effektiv hodejakt

Hodejakt handler om å bygge relasjoner mellom mennesker, noe som krever innsats over tid. ISCO Group har i samarbeid med Frantz tatt grep for å effektivisere denne ressurskrevende prosessen.

– Hvis vi skal bli mer treffsikre og samle data (…) så er teknologien til Frantz spesielt godt egnet. (Bendik Blindheim, Managing Partner i ISCO Group)

Hodejakt, eller search, er en viktig del av rekrutteringsprosessen hos ISCO. Passive kandidater – de som ikke vet at de er på jakt etter ny jobb – må aktivt oppsøkes for å gjøres oppmerksom på den nye jobbmuligheten. Direktekontakt fra en rekrutterer, gjerne i flere runder, kreves ofte for å trigge nysgjerrighet og vekke interesse hos de mest attraktive kandidatene. Dette er en tidkrevende prosess.

– Vi bruker ganske lang tid på å gjennomføre en prosess. (Bendik Blindheim, Managing Partner i ISCO Group)

Frantz har utviklet en software som gir mer presise treff på de riktige kandidatene og ISCO Group har benyttet seg av denne gjennom sitt samarbeid med Frantz. Det betyr ikke at de har gått bort fra de tradisjonelle metodene i hodejakten, men supplerer dem nå med et datadrevet kandidatsøk.  

– Teknologien til Frantz skal hjelpe oss til å få automatisert deler av våre manuelle prosesser. Og igjen skal det sikre at vi øker presisjonen og effektiviteten på spesielt kandidatsøket. (Bendik Blindheim, Managing Partner i ISCO Group)

Ta datadrevne medievalg i stedet for å la magefølelsen styre

Er du på jakt etter en ny ansatt? Tenk litt på begrepet Datadrevet medievalg.

I gamle dager satte vi inn en annonse i avisa og håpet på at søkere skulle komme med postmannen. I dag er det mange som gjør akkurat det samme. Det eneste som har endret seg er at avisene ikke er trykte, postmannen kommer stadig sjeldnere og kanalene er så uendelig mange flere. 

Skal jeg velge Facebook eller LinkedIn? Aftenposten eller Dagbladet? Det er mulig du er veldig god på å gjette hvilket medievalg som er det beste for stillingsannonsen du skal ha ut, men vi kan gi deg en bedre løsning: Datadrevet medievalg. 

Interessent-knappen gir flere kandidater

Forestill deg at du skal nå sivilingeniøren Kari 37 som sitter på trikken. Hun er på vei til et viktig jobbmøte, men bruker tiden på veien til å lese de siste nyhetene og sjekke sine sosiale medier. Hun finner så annonsen for en veldig spennende jobb. Kari er fortsatt ikke en aktiv jobbsøker, så hun er ikke klar for å sende inn noen søknad, men ser en Meld din interesse-knapp og velger å legge inn sin e-postadresse.

Over 50 % av interessentene er verdt å følge opp

Når en passiv kandidat får presentert en ledig stilling via sosiale medier eller andre nettsteder må terskelen for å søke være lav. Vedkommende kan sitte på trikken eller i et åpent kontorlandskap og da kan utsiktene til å skrive en lang søknad og ta kontakt med potensielle referanser heller skremme dem vekk. Med Interessent-knappen kan de med et enkelt klikk og ved å oversende epostadressen sin gi et signal om at de er interessert i å bli fulgt opp. Dermed er en passiv kandidat omgjort til en aktiv på få sekunder.

Interessent-knappen gir flere kandidater

Forestill deg at du skal nå sivilingeniøren Kari 37 som sitter på trikken. Hun er på vei til et viktig jobbmøte, men bruker tiden på veien til å lese de siste nyhetene og sjekke sine sosiale medier. Hun finner så annonsen for en veldig spennende jobb. Kari er fortsatt ikke en aktiv jobbsøker, så hun er ikke klar for å sende inn noen søknad, men ser en Meld din interesse-knapp og velger å legge inn sin e-postadresse.

Over 50 % av interessentene er verdt å følge opp

Når en passiv kandidat får presentert en ledig stilling via sosiale medier eller andre nettsteder må terskelen for å søke være lav. Vedkommende kan sitte på trikken eller i et åpent kontorlandskap og da kan utsiktene til å skrive en lang søknad og ta kontakt med potensielle referanser heller skremme dem vekk. Med Interessent-knappen kan de med et enkelt klikk og ved å oversende epostadressen sin gi et signal om at de er interessert i å bli fulgt opp. Dermed er en passiv kandidat omgjort til en aktiv på få sekunder.

Adresse og annen info

Moloveien 8, 8003, Bodø
T: 75 50 49 00
E: Post@frantz.no

TEST – Landingsside 4