Norges råeste mediekjøpsplattform for rekruttering

Frantz er Norges råeste mediekjøpsplattform for deg som skal rekruttere. Vi har utviklet en HR-teknologi som sikrer at du når ut til relevante kandidater for stillingen din i større grad enn ved bruk av tradisjonell utlysning.

En mediekjøpsplattform lar deg kjøpe annonser i flere ulike medier (digitale eller tradisjonelle medier) og kanaler (sosiale medier, bannerannonser på nettsteder og i -aviser m.m.) på ett sted. Du slipper å gjøre medievalg basert på magefølelse og synsing. Frantz Tech lar deg ta datadrevne medievalg og gir deg svaret på hvor stillingen bør profileres. Dette gjør profilering av stillinger enklere for deg som skal rekruttere.  

Hva er Frantz Tech?

Frantz Tech er en HR-teknologi som identifiserer relevante kandidater gjennom innsamlet data på bransjespesifikke målgrupper. Dette gjør at du som skal rekruttere når ut til et mer relevant publikum enn du gjør ved bruk av tradisjonell utlysning. 

I tillegg til å identifisere relevante kandidater, gir Frantz Tech en innsikt i hva kandidatene gjør etter de har sett stillingen i sosiale medier eller på nettsteder og i nettaviser. Innsikten i hva kandidatene gjør etter de har sett stillingen illustreres i det vi kaller for en atferdstrakt.

Identifisering av relevante kandidater

HR-teknologien vår samler inn data på bransjespesifikke målgrupper. Kort forklart betyr dette at vi samler inn datapunkter på kandidater som har gjort mer enn å bare klikke på en annonse. Dette gjør at vi kan målrette annonser mot dem som allerede har vist interesse for en gitt stilling i en gitt bransje. Data som brukes til målretting er alltid fersk data fra de siste 90 dager.

Eksempel:
Skal du rekruttere en sykepleier gjør Frantz Tech det mulig å målrette stillingen mot et publikum som har vist interesse for stillinger som sykepleier de siste 90 dagene. Dette sikrer at stillingen din når ut til et relevant publikum. 

Hva er en atferdstrakt?

Atferdstrakten er en visualisering av effektmålingene. Den viser hvor mange relevante besøkende stillingsteksten har hatt og med dette hvor godt vi treffer målgruppen. Atferdstrakten gir oss en innsikt som vi tar i bruk for å analysere og optimalisere en rekrutteringskampanje. Samtidig gir atferdstrakten deg som kunde en konkret oversikt over interessen for stillingen du skal rekruttere til.

Atferdstrakten avslører hvor mange som har vist interesse for stillingen målinger av aktive handlinger på kampanjesiden hvor stillingsteksten er. 

Aktivitetene vi måler er for eksempel:

  • Klikk
  • Scrollbevegelser ned på siden
  • Tid brukt på siden

*Kampanjesiden er nettsiden hvor stillingsteksten er.

Markedsføring på tvers av kanaler

Innsikten vi henter fra hver av kanalene vi benytter kan vi bruke for å treffe samme og tilsvarende kandidater også i andre kanaler. Dette får vi til fordi vi samler målgruppedata på lik måte på tvers av kanalene.

Nå ut til kandidatene der de er

Innsikten som samles inn av Frantz Tech gjør det mulig å ta datadrevne beslutninger for hvilke kanaler annonsen skal promoteres i. Dette sikrer at du når ut til relevante kandidater i kanalene de bruker. 

Resultat av datadrevet kandidatsøk:

0 %
Økt annonseeffekt
0 %
Økt trafikkvalitet
0 %
Økt konverteringsrate
0 %
Lavere konverteringskostnad

Er du klar for å gjøre rekrutteringen din datadrevet?

Fyll ut skjemaet under så avtaler vi tidspunkt for en gjennomgang. 

Vil du vite mer? Ta kontakt med oss:

RAGNHILD GEIRSDATTER NORDVIK
chief operating officer

E: ragnhild@frantz.no
T: +47 976 63 032

Frantz – Mediekjøpsplattform for rekrutterere