Du som kandidat får presentert stillinger som er relevante for deg. Ved å akseptere sporing fra oss, øker sannsynligheten for at du ser stillinger som er relevante for deg. Formålet med våre målinger er å gi våre kunder nødvendig informasjon om relevans og effekt av annonseringen.
Godta alle informasjonskapsler eller endre innstillinger?
Ifølge Jannicke Martinsen, daglig leder i Orion Search, er Frantz det verktøyet som hentes fram når de virkelig vanskelige kandidatene skal nås.
Med mer enn femten års erfaring fra bransjen har Martinsen rukket å gjøre seg erfaringer med de fleste tilgjengelige metodene og verktøyene som vanligvis brukes når en stilling skal besettes. De siste par årene har hun brukt Frantz – særlig når hun skal nå en spesiell type kandidater:
– Vi ser at Frantz er særlig verdifullt på den typen stillinger hvor det er veldig vanskelig å finne kandidatene.
De beste kandidatene er ofte ettertraktet og oppsøker ikke stillingsportaler, så skal man nå dem, må man komme til dem.
Ifølge Martinsen er det gjerne spesialiststillinger eller tunge lederstillinger som er de vanskeligste å finne gode, kvalifiserte kandidater til. De beste kandidatene til disse stillingene er ofte ikke på utkikk etter ny jobb, noe som gjør det vanskelig å nå dem med de tradisjonelle annonseverktøyene eller på flatene man ellers bruker i kandidatjakten. Det er i slike situasjoner at Frantz blir brukt og virkelig kommer til sin rett:
– Selv om vi ikke får mange søkere da, så når vi de vi ønsker – og når vi følger opp i etterkant da kommer vi i dialog med de riktige menneskene.
Det resulterer i flere kvalifiserte søkere.
For COO i Frantz AS, Ragnhild Nordvik, vitner denne typen utsagn om at de sitter på et produkt som fungerer som det skal:
– En av de viktigste tingene vi kan tilby er nettopp det at vi treffer de beste passive kandidatene. Ved å bruke data fra alle tidligere kampanjer og aktuelle målgrupper vil Frantz synliggjøre en stilling for de mest aktuelle kandidatene, der de faktisk er. Og siden verktøyet vårt ikke er begrenset til flater, plattformer eller økosystem, kan dette i praksis være hvor som helst. På den måten vil vi alltid klare å nå selv de mest utilgjengelige kandidatene.
Frantz Tech er en unik, norskutviklet HR-teknologi for effektiv tilgang til flere kvalifiserte kandidater gjennom datafangst. Det er markedets eneste teknologi som fungerer sømløst mellom alle sosiale medier, programmatiske annonser og andre digitale kanaler.
RAGNHILD GEIRSDATTER NORDVIK
chief operating officer